Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Της παραλίας....τα κάγκελα.......

Σάββατο 31 Ιουλίου 2010.
Από την πρώτη έκδοση εφημερίδας της
 Δημοτικής Συνεργασίας-Ανάπτυξη-
Ανοιχτές και προσβάσιμες ακτές για τους πολίτες και επισκέπτες.
Ο Δήμαρχος κ.Σφυρής ανακηρύσσει εαυτόν και την ομάδα του, προστάτη και διεκδικητή της ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες. Και αναφέρει την δράση και αντίδρασή του για συγκεκριμένες περιπτώσεις και καμαρώνει γιαυτό.
Πράγματι, τα τελευταία σαράντα χρόνια, έχουμε γίνει αδιάφοροι θεατές της επέλασης ανθρώπων που καθημερινά ασελγούν στο περιβάλλον, αλλά και περιορίζουν τα δικαιώματά μας. Όλα αυτά, στο βωμό της ανθρώπινης ματαιοδοξίας αφενός και του χρηματικού εφήμερου κέρδους αφετέρου. Παθητικά, μέρα με τη μέρα, εκχωρούμε σε ξένους και λίγους, δικαιώματα τα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να προστατέψουμε και να κληροδοτήσουμε ακέραια στα παιδιά μας, στις επόμενες γενιές. Δημιούργημα όλων μας, αρχόντων και δημοτών, είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα. Ελάχιστες φωνές διαμαρτυρίας και ακόμα λιγότερες πράξεις για την διεκδίκηση των νομίμων.
Έχουμε κερδίσει επάξια, κάτω από την "άγρυπνη" ματιά των υπηρεσιών, την πρωτιά σε όλη την Ελλάδα για περιφράξεις και αυθαιρεσίες στον αιγιαλό.
Οι νόμοι που αναφέρονται σχετικά είναι σαφείς και ορίζουν: 
Ν. 2971/2001 Αιγιαλός και Παραλία
Άρθρο 1
  1. Αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς,που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της.
  2. Παραλία είναι η ζώνη ξηράς  που προστίθεται στον αιγιαλό, καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι και 50 μέτρα από  την οριογραμμή του αιγιαλού, προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα.
Άρθρο 2
       1 .Ο αιγιαλός,η παραλία, η όχθη και η παρόχθια ζώνη είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο,το οποίο τα προστατεύει και τα διαχειρίζεται.
  2.    Η προστασία του οικοσυστήματος των ζωνών αυτών είναι ευθύνη του κράτους.
  3.     Ο κύριος προορισμός των ζωνών αυτών είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση προς αυτές.Κατ΄εξαίρεση ο αιγιαλός,η παραλία, η όχθη και η παρόχθια ζώνη μπορούν να να χρησιμεύσουν για κοινωφελείς περιβαλλοντικούς και πολιτιστικούς σκοπούς καθώς και για απλή χρήση του άρ.13 παρ.1,καθώς επίσης και για την εξυπηρέτηση υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος.
  4.     Στον αιγιαλό,την παραλία,την όχθη και την παρόχθια ζώνη δεν επιτρέπεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει κατασκευασμάτων,παρά μόνο για την επιδίωξη των σκοπών,που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο.

'Αρθρο 24 : Δρόμοι προς τις ακτές
1. Επιτρέπεται για δημόσια ωφέλεια ή απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών για τη δημιουργία οδών προσπέλασης προς την παραλία και τον αιγιαλό καθώς και των αναγκαίων χώρων στάθμευσης οχημάτων. Οι οδοί είναι δημοτικές ή κοινοτικές κατά περίπτωση και δεν υπάγονται στις κατηγορίες των οδών που παρέχουν ειδικές δυνατότητες κατάτμησης και ανοικοδόμησης. Για την απαλλοτρίωση αυτή εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν. 1065/1080 "περί κυρώσεως δημοτικού και κοινοτικού κώδικος".
2. Οι κατά την προηγούμενη παράγραφο οδοί προσπέλασης δημιουργούνται σύμφωνα με γενικότερο σχεδιασμό που καταρτίζεται από τις αρμόδιες Νομαρχιακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος και διαμορφώνονται ως πεζόδρομοι, χωρίς να αποκλείεται σε ορισμένες πρόσφορες θέσεις η διαμόρφωση οδών και χώρων στάθμευσης για τροχοφόρα σύμφωνα με τα οριζόμενα με την πράξη κήρυξης της απαλλοτρίωσης, μέσα στα πλαίσια του παραπάνω σχεδιασμού.

Όλοι όμως εδώ ζούμε, ακούμε και βλέπουμε και διαμορφώνουμε άποψη.
 Στην δημοκρατία, ο πολίτης πρέπει να αποφασίζει με βάση την σφαιρική γνώση των πραγμάτων και είναι καθήκον να φέρουμε στο φώς και την άλλη πλευρά. 

1. Κατασκευή παράνομου μόλου στον Άγ.Αιμιλιανό.
Πενήντα μέτρα από το σπίτι του Δημάρχου. Με πανοραμική θέα από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς του. Από τον Δεκέμβριο του 2007  κατασκευαζόταν το έργο, χωρίς να γίνουν αντιληπτά τα κομπρεσέρ,τα φορτηγά και οι βαρέλες που πηγαινοέρχονταν. Έσπευσε όμως 7-2-2008 αφού είχε πληροφορηθεί καταγγελία πολίτη, να τηλεφωνήσει στο κινητό τηλέφωνο του Λιμενάρχη και να καταγγείλει την ενέργεια. Στις 21-3-2010 (τρεις και πλέον μήνες από την έναρξη των εργασιών), συνέταξε και απέστειλε καταγγελία όπου αναφέρει ότι γνωρίζει για τις υποθαλάσσιες εργασίες από 8-1-2008. Ακολούθησαν απίστευτες σκηνές με έγγραφα,δημοσιεύματα και συνεντεύξεις στον τοπικό και πανελλήνιο τύπο και τηλεοπτικούς σταθμούς. Στις 16-5-2008 μετά από πρόσκληση του Δημάρχου, επιχειρήθηκε από δημοτικούς συμβούλους καταστροφή του αυθαίρετου έργου.
«Ξεκαλούπωμα» χαρακτηρίσθηκε από δημοτικό σύμβουλο της αντιπολίτευσης.
Και φυσικά ο μόλος τελείωσε, με διπλή χρήση. Ελλιμενισμού σκαφών και προσγείωσης ελικοπτέρων.

2. Ασφαλτόστρωση δημοτικών παραλιακών δρόμων.
Κανείς από τους αναφερόμενους δρόμους δεν κινδύνευε να καταργηθεί και να αποκλεισθεί η παραλία . Ήταν στην χρήση των πολιτών και δεν υπήρχαν ιδιωτικά συμφέροντα που να το επέβαλαν. Αποδείχθηκαν όμως ως έργα  επικίνδυνα από την κατασκευή τους (Κορακιά) και απαράδεκτα για την ποιότητά τους (Λυκοφωλιά, Φλάμπουρα,Δορούφι), γιατί στο πρώτο εξάμηνο της χρήσης καταστράφηκαν.
Δεν μας ανέφερε όμως ο συντάκτης του κειμένου πώς αντέδρασε ο Δήμαρχος, σε πλήθος άλλων ενεργειών που έλαβαν χώρο επί δημοτικής ή δημόσιας περιουσίας, σε βάρος των πολιτών, επί των ημερών του και συγκεκριμένα:
Για την τοποθέτηση βράχων στην Πετροθάλασσα και αποκλεισμού της χρήσης από τους περίοικους της παραλίας, μπροστά από πολυτελείς επαύλεις.
Για την νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών προβλήτας και μόλου στην περιοχή Κουνούπι.
Για την εγκατάλειψη και βαθμιαία καταστροφή των σκαλοπατιών που οδηγούν στην παραλία του Αγ.Αιμιλιανού δίπλα στο συγκρότημα “Emilion”.
Για την διάνοιξη του δρόμου στο Τηγάνι. Αποκλείσθηκε από μεγαλοϊδιοκτήτη η πρόσβαση, με πρόχειρη κατασκευή σε δρόμο που ο κ.Βέργας έχει δωρίσει στην κοινότητα Πορτοχελίου. Γιατί δεν παραιτήθηκε ο κ.Λούμης όπως απειλούσε, αν δεν ανοίξει ο δρόμος;
Για τα παρτέρια επί δημοτικών οδών που εμποδίζουν την διέλευση αυτοκινήτων στην Κοστούλα.
Για αυθαίρετες κατασκευές επί παραλίας Κάβου στην Κόστα.  
Για την κατασκευή προβλήτας στου Ορλώφ στο Πορτοχέλι.
Για την παρεμπόδιση διέλευσης αυτοκινήτων με κατασκευή παρτεριών στον παραλιακό δρόμο της Βερβερόντας, πριν από τα Κυπαρίσσια.
Για τον αποκλεισμό πρόσβασης, με την δημιουργία εμποδίων, υπό την επίβλεψη αντιδημάρχου, στην παραλία μετά τα Κυπαρίσσια στην Βερβερόντα.
Για την κατασκευή κρηπιδότοιχου μόλου και προβλήτα στο Θυνί. Έγινε ανταλλαγή με δενδροφύτευση και κατασκευής για τοποθέτηση κάδων απορριμάτων επί δημοτικής ιδιοκτησίας;
Για τον αποκλεισμό με τσιμέντο της πρόσβασης στον κάβο του Μπαϊρακτάρη.
Για την επιχωμάτωση στο βάλτο και περίφραξη της μεγάλης παραλίας στις Λάκκες.
Για τις περιφράξεις στην παραλία της  Παναγίτσας στις Λάκκες.
Για τον δρόμο Λάζες-Σαλάντι επί του παραλιακού μετώπου με μπάζωμα του βάλτου και μέσα από δασική έκταση.
Για τον αποκλεισμό της πρόσβασης αλλά και για την κατασκευή αυθαίρετης προβλήτας στο Σαλάντι-Τραγοπήδημα  όπως το τοπικό συμβούλιο Διδύμων μας κατήγγειλε.
Ποια λοιπόν ήταν η αντίδραση του Δημάρχου;
Ανύπαρκτη ή υποτονική. Και πολλές φορές αντίθετα από τον νόμο.
Θαυμάστε την τοποθέτησή του στο θέμα του αποκλεισμού της Παναγίτσας, που επί τριετία έχει συνταράξει Κρανιδιώτες, Κοιλαδιώτες, παραθεριστές αλλά και το δημοτικό συμβούλιο.
Δήμαρχος: Αν και δεν είμαστε αρμόδιοι, από την ημέρα της πασσάλωσης διερευνήθηκε το ιδιοκτησιακό καθεστώς και έγιναν πολλές συναντήσεις με κατοίκους, συλλόγους και ιδιοκτήτες για το παραπάνω θέμα. Ζητήσαμε από την ΚΥΔ  και το Λιμεναρχείο που είναι αρμόδιοι να μας ενημερώσουν και δεν έχουμε πάρει απάντηση. Η πασσάλωση είναι νόμιμη και απαγορεύονται οι περιφράξεις σε απόσταση 500 μ. από την θάλασσα. Να δοθεί λύση με συνεννόηση χωρίς προσφυγές στα δικαστήρια. Ο δήμος δεν έχει την δυνατότητα απαλλοτρίωσης. Συγχαίρω τον κ.Δημαράκη για την παραχώρηση ιδιοκτησίας του τόσο στην εκκλησία όσο και στους κατοίκους για την δίοδο προς την παραλία. Η ζώνη παραλίας ανήκει στον ιδιοκτήτη αλλά δεν μπορεί να οικοδομήσει επί αυτής. Προτείνω να ψηφισθεί ότι οι ενέργειες που έχουν γίνει από τον  Δήμο για την αντιμετώπιση του θέματος  ήταν οι πρέπουσες και να επιβραβευθούν οι προσπάθειες να αποδεχθούμε την προσφορά του ιδιοκτήτη και να απαιτήσουμε και δεύτερη πρόσβαση  πλάτους 5,5 μ. στην νότια πλευρά.
Τόσο επιλεκτική μνήμη ο Δημοτικός άρχοντας;
Ας μην κρυβόμαστε.Όλες οι παραπάνω ενέργειες έχουν ονοματεπώνυμο.
Γουλανδρής, Μαυρολέων,Ψυχάρης,Βογιατζίδης,Κόβας,Διαμαντίδης, Παπαπασχάλης Δημαράκης,Γούτος,Καλλιάνος και άλλοι πολλοί.
Τι έπραξε λοιπόν ο κ.Δήμαρχος για όλα αυτά;
Πως υπερασπίσθηκε τα συμφέροντα των δημοτών του;
Υπάρχουν ενέργειες που δεν έχουν γίνει γνωστές;
Μήπως γνωρίζει ο κ.Δήμαρχος τους προαναφερθέντες;
Ίσως όμως έχει μπερδέψει το αξίωμά του με την επαγγελματική του ιδιότητα. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και πολλές φορές η υπεράσπιση της μιας ιδιότητας αποβαίνει σε βάρος της άλλης.
Αν δεν είχε τα κότσια να υπηρετήσει αυτό για το οποίο τον επέλεξαν οι δημότες, έστω με την ισχνή πλειοψηφία και να εναντιωθεί στα προσωπικά και επαγγελματικά του συμφέροντα, ας είχε το σθένος να παραιτηθεί.
Γιατί όπως είπε ο Χριστός στην "Eπί του όρους ομιλία":
Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει, ή ενός ανθέξεται και του ετέρου καταφρονήσει. ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.